Skip to content

Trakya Gezisi

18-19 Mayıs 2013

Hanım ve çocuklar geçen hafta İtalya’ya gitti, anneanne ve dedeyi ziyaret edecekler. Biz de hafta sonunu değerlendirip, abim ve eniştemle bu yıl ilk defa geleneksel (!) gezimizi yapacağız.

Cumartesi sabahı İstanbul’dan teyzeciğim ve değerli eniştemlerin evinde, abimle hep beraber güzel bir kahvaltı yapıp yola çıktık. İlk durak Marmara Ereğlisi…

Burada harika bir çay molasından sonra Kırklareli’nin Vize ilçesine bağlı Hasbuğa köyüne doğru devam ettik. Bu köyün özelliği annemin burada doğmuş olması. Dedem Bulgaristan’dan anneannem ve küçük bir çocuk olan dayım ile birlikte Türkiye’ye göç edince önce buraya yerleşmişler. Annem burada doğmuş. Biz de abimle hep konuşurduk, Hasboğa’yı bir görsek diye…

Hasboğa’dan önce Çövenli geliyor. Eniştemin anne babası yine Bulgaristan’dan göç ettiklerinde Çövenli’ye gelmişler. Benim dedemle, eniştemin babası Yusuf dede de bu yerlerde tanışmışlar.

Çövenli’de köy kahvesine oturduk. Bir kaç kişi vardı sadece. Onlarla hoş bir sohbete tutuştuk. Özellikle eniştem babasının göçten sonra buraya geldiğini anlattı. Sonra Hasboğa’ya devam ettik. Hasboğa küçücük bir köy. Bir kaç sokaktan ibaret. Dedemin elde sadece bir bavul, genç bir hanım ve küçük bir çocukla beş parasız buraya geldiğini, ne zorluklar içinde çalıştığını düşündüm.

Hasboğa’dan sonra Vize’ye devam ettik. Vize çok hoş bir kasaba. Kaleye çıktık, kale etrafında dolaştık. Burada şehre hakim güzel bir manzara var. Sonra İğneada’ya devam ettik. Akşam İğneada’nın güzel deniz manzaralı bir lokantasında harika bir balık yedik.

Ertesi gün meşhur İğneada Longoz ormanlarını görmek üzere yola çıktık. Ancak araba ile çok fazla derine giremediğimizden belki, çok fazla bir şey göremedik. Buradan yine Vize istikametinde devam ettik. Vize’de tekrar durduk. Bu sefer Küçük Ayasofya da denen Süleyman Paşa Medresesi’ni biraz daha fazla gezdik. Çevre düzenlemesi çok güzel yapılmış.

Vize’den sonra İstanbul’a geri dönüşe geçtik. Çok sevdiğim iki insanla beraber geçirdiğim bu hafta sonu tatlı bir hatıra olarak kaldı.