Skip to content

Okuldan önce bir hafta Puglia

3 - 8 Eylül 2017

Eylül ayının ilk haftasında, okullar açılmadan önce kısa bir tatil yapmaya karar verdik. İtalya’nın güneyine gideceğiz. İtalya’nın güneyi Sicilya’yı saymazsak 4 bölgeden oluşuyor. Bölgelere “regione” deniyor. Batıda Tiren denizi (Tyrrhenian Sea – Mar Tirreno) tarafında Campania bölgesi, buranın başkenti Napoli. Çizmenin parmak kısmına denk gelen Calabria, ortada Basilicata, doğuda yani Adriyatik denizi tarafındaki ise Puglia. Puglia bölgesinin başkenti Bari. Puglia’nın üst kısmı yani çizmenin ökçesi diyebileceğimiz çıkıntı Foggia bölgesi.

Foggia bölgesinin üst kısmındaki yarımadanın ismi Gargano yarımadası. Bu yarımada Gargano Milli Parkı ile kaplı (Parco Nazionale del Gargano). Bu park bütün yarımadayı kaplayan ve koruma altında olan büyük bir orman.

Gargano’ya kuzeyden Lesina şehri ile girdik. Burada iki göl var kuzeye Adriyatik denizine bakan. Önce batıdaki Lago di Lesina geliyor, sonra Lago di Varano.

Lesina’da biraz durup deniz ile gölün komşu oldukları plajda güneşin tadını çıkardık. Buradan yarımadanın en doğu kısmında bulunan Vieste’ye gittik. Vieste buranın en önemli şehri. Muhteşem bir sahil dokusu var, bir çok plaj mevcut.

Lesina: 41.86100, 15.35105

Vieste: 41.88315, 16.17454

Vieste’de kalacağız. Hanım burada güzel bir yer buldu. Zeytin ağaçları arasına bungalo tipi bir otel. İsmi Agriturismo da Mauro. 5 gün Vieste’de kalacağız ve etrafı dolaşacağız.

İlk gün Vieste’den 40 km güneydeki Mattinata’ya gittik. Sahilde Fontana delle Rose isimli bir plaja indik. Çakıl taşları ile dolu ve hemen derinleşen denizi nedeniyle sakin bir plaj. Burada çocuklarla biraz denize girdik. Bu küçük plajın en güzel kısmı Lido La Falesia ismindeki plaj restorant. Burada yemek yedik, fiyatlar elbette biraz daha yüksek ama tadı inanılmaz bir yemekti.

Mattinata: 41.70710, 16.05089

Mattinata’dan sonra dönüşte sahilde dura dura Vieste’ye döndük. Sahildeki kaya oluşumları, mağaralar, yumuşak kireçtaşından (limestone) kayalara denizin verdiği doğal şekiller inanılmaz manzaralar hazırlamış gözünüze. Bunların en dikkat çeken ikisi Arco di San Felice ile Pizzomunno. Arco di San Felice dalgaların oyarak oluşturduğu koca bir ark. Pizzomunno ise 25 metre yüksekliğinde, tek başına baca gibi yükselen bir kaya kütlesi.

İkinci gün Vieste’nin 5-6 km güneyinde harika bir plaja gittik (Spiaggia della Grotta dei Pipistrelli). Minik bir derenin denize kavuştuğu, kayaların arasında küçük kumlukların olduğu şirin bir plaj. Denizden sonra da kumsalın hemen önündeki lokantada pizza yedik. Akşam Vieste’yi gezdik, çok güzel bir dondurma yedik. Ancak arabayı yanlış yere park ettiğimiz için araba çekilmiş. Uzuuun bir yürüyüşten sonra zar zor arabayı bulduk, güzel bir ceza ödeyerek bungalomuza geri döndük.

Plaj: 41.85346, 16.17693

Üçüncü gün Parco Nazionale del Gargano içinde bulunan Foresta Umbra yani Umbra ormanına gittik. Orman içinde patikalar var, küçük göletlerin yanından geçiyor, tabiat doyum olmaz manzaralar sunuyor. Biz, Laghetto Murgia Falascone isimli küçük göletin yanından geçen birini seçtik.

Foresta Umbra: 41.81777, 15.99010

Son gün ise tekne gezisi yaptık. Yoldan görüp hayran olduğunuz bütün kayalıkları, mağaraları görüyorsunuz, içine giriyorsunuz, mağaranın oluştuğu minerallere göre değişen gizemli renklere boğuluyorsunuz, tuzlu rüzgar -saçı olanların- saçlarını karıştırıyor.

Ve sonunda Vieste’den ayrıldık. Eve dönmeden önce Alberobello denen enfes mi enfes minyonların şehrine gideceğiz.

Alberobello’ya 2005 senesinde hanımla beraber bir kere daha gitmiştik. O zaman ben görevli olarak Taranto’da askeri bir yara savunma merkezine gelmiştim. Hanım da bana eşlik etmişti. Taranto’daki ziyaretten sonra Alberobello’ya da uğramıştık.

Alberobello, Puglia’nın başkenti Bari’ye bağlı küçük bir kasaba. Alberobello, güzel ağaç demek, ama ismin anlamı ile bir ilgisi yok. Bu şehrin özelliği yüzlerce “Trullo” denen (çoğulu trulli) ilginç evlere sahip olması. Bu yapılar, yuvarlak bir silindirin üzerine oturtulmuş koni şeklinde çatılardan oluşuyor. Minicik olanlarından otel olarak kullanılan daha büyüklerine kadar yüzlercesi var. Sokaklarda harika dükkanlar ve kafeler var. Çok orijinal bir kasaba.

Alberobello: 40.78428, 17.23801

Alberobello ile 3 Eylül’de başlayan tatilimizi 8 Eylül’de bitirdik ve evimize döndük. Şimdi okul zamanı!