Skip to content

Amalfi

Napoli’nin güneyinde, Amalfi sahil şeridi inanılmaz güzellikte. Amalfi şehrinden batıya Positano’ya doğru devam eden 20 km’den dah uzun bir sahil şeridi. Yalnız yaz sezonunda buraya araba ile gelmek ile hiç gelmemek arasında bir fark yok. Arabayı park edecek bir yer bulmak adeta imkansız. Araba ile dura kalka yavaş da gidemiyorsunuz, trafik sizi sıkıştırıyor. Buraya tur ile gelmek, sonra da yürüyerek gezmek lazım.

Bizim için biraz nostaljik bir ziyaret oldu bu. 2005 yılında hanım ile birlikte gelmiştik Amalfi’ye. 13 sene sonra iki güzel çocuk ile birlikte gelmek de nasip oldu. Çocuklara o zaman pizza yediğimiz hatta oturduğumuz masayı bile gösterdik. Aynen duruyor yerinde.

San Lazzaro’da bir otelde kaldık. Kaldığımız otelin ismi Casa Vacanza Pappacoda. San Lazzaro’da Amalfi körfezine bakan “Terrazza da San Lazzaro” denen bir teras var ki manzarası insanı adeta büyülüyor.

Sahil şeridinde arabayla gezerken Furore Fiordo denen bir yer bulduk. Deniz vadiden içeri karaya doğru sokulmuş, nefis bir kumsal üzerine ışıl ışıl sular vuruyor.

Kaldığımız oteldeki birinin tavsiyesi üzerine akşam yemeğini Ristorante Leonardo’s isimli bir yerde yedik. Harika bir bahçe ve ambiyans vardı.

Amalfi’de uygun bir yer bulup arabayı park edemediğimiz için denize giremedik. Ertesi gün Positano’ya devam ettik. Çocuklara söz verdik, burada denize gireceğiz diye. Ama denize girilebilecek yerlerde fiyatlar öyle uçuk ki hemen bu fikirden çocukların da oluru ile vaz geçip paşa paşa yolumuza devam ettik.