Skip to content

Fiume Aniene

Aniene nehri, Lazio bölgesinde 99 km uzunluğunda belli başlı nehirlerden biri. Trevi nel Lazio şehri civarından doğuyor, batıya doğru Subiaco ve Tivoli‘yi geçtikten sonra Roma’da Tevere nehri ile birleşiyor. Tevere, haritalarda Tiber olarak geçiyor.

Piglio’dan yukarıya doğru motorla yaptığım keşif gezilerinden birinde harika bir piknik yeri keşfettim. Buz gibi pırıl pırıl akan bir dere kenarında, ağaçların gölgesinde yemyeşil bir yer. Elbette ilk fırsatta hanım ve çocuklarla beraber geldik. Daha sonra Aniene olduğunu öğrendiğim bu nehir boyunca epey faaliyetlerim oldu. Ailecek yaptığımız faaliyetler de var. Örnek olarak Cascata di Trevi nel Lazio (şelale), Laghetto di San Benedetto (gölet), Subiaco’da rafting gibi.

Fiume Aniene’de ilk bulduğum piknik yerinden sonra, nehir boyunca sağa sola keşifler yapmaya başladım. İlk bulduğum yer yaklaşık 5 km kadar doğuda Lago del Pertuso oldu. Pertuso göleti Aniene’nin beslediği suni bir göl, ancak çok güzel bir manzarası var ve popüler bir balık tutma yeri. Üzerinde bir de elektrik santrali kurulmuş.

Laghetto di San Benedetto ile Cascata di Trevi arasında nehri takip ederek giden bir alt yol var. Önce dar bir asfalt ile başlayan, sonra toprak yola dönüşen, sonra iyice kötüleşerek arabanın geçemeyeceği bir şekle giren bir yol. Şelale tarafındaki çıkışı da trafiğe kapalı zaten. Bu yol yürümesi zevkli bir yol. Yer yer nehre inebiliyorsunuz, su kenarında soluklanabiliyorsunuz. Yer yer dik kayalarla çevrelenmiş, tarihi bir basamakla manastıra çıkılabiliyor. Uzunluğu 10 km.

Yolun ortasında La Mola var. La Mola Vecchia di Jenne veya Il Vecchio Mulino yani eski değirmen. 11’inci yüzyılda Benedictine rahipleri tarafından yapılmış ve yüzyıllar boyunca değirmen olarak kullanılmış. Şu anda park idaresi tarafından bir takım kurslar düzenleniyor ve tabiat severlere eğitim veriliyormuş.