Skip to content

Laghetto di San Benedetto

San Biagio, una casa di preghiera

3/7/2022

Sabah yedi buçukta Laghetto di San Benedetto’ya vardım. Vadiye güneş çok geç doğuyor. Henüz çok erken. Benden başka kimse yok. Temmuz sıcağı daha dokunmamış buraya. Sabah serinliği üşüttü beni. Önce şelaleye nazır kahvaltımı yaptım ve yürüyüşüme başladım. Niyetim 10 km’lik yolu bitirip geri dönmek, yani 20 km’lik bir yürüyüş hedefliyorum.

Ancak yürüyüşümün daha ilk bir kaç yüz metresinde plan değişti. Solda yukarı çıkan ve çoktandır merak ettiğim “le scalette Subiaco” yani manastıra tırmanan merdivenlere saptım. Merdiven basamakları sadece başlangıçta var, sonra yol bir patika şeklinde yukarı devam ediyor. Önce Santa Scolastica manastırına vardım. Manastırı geçtikten sonra yukarı devam eden patikaya gözüm ilişti. Tabelada Monasteri Benedettini yazıyor yani Benediktin manastırları. Haydi bakalım nereye çıkacağız.

Yukarı çıkış biraz zorlu oldu. Ama çok ilginç bir yere vardım. San Biagio, La Casa di Preghiera. Dua evi diye kabaca tercüme edebiliriz. Tabiatın içine saklanmış, sakin ve sessiz, hayatın sanki mola verdiği bir yer. Küçük bir şapel var, burada duamızı yapıyoruz dedi rastladığım iki rahibe. İkisi de bembeyaz kıyafetlere bürünmüşlerdi, yüzleri nurlu gibi pırıl pırıl parlıyordu. Nasıl bir kalple Rablerine teveccüh etmişler, bunu ancak Allah bilebilir. Kimse hakkında bir hükme varamam. Kalplerinde samimi bir Allah inancını taşıyorlarsa, onların yaşadığı safiyane hayat belki de benim karmakarışık hayatımdan çok daha makbuldür. Duvarlara yazılmış ve etrafa serpiştirilmiş dua ve sözlere baktığınızda çok güzel şeyler görüyorsunuz. Örnek olarak bir tanesi diyor ki: “Nulla manca a chi cerca Dio.” Yani Allah’ı arayan hiç bir şeyden mahrum kalmaz. Öyle güzel bir söz ki! İçinde derin bir hayat felsefesi yatıyor.

Nulla manca a chi cerca Dio.

Allah'ı arayan hiç bir şeyden mahrum kalmaz.

San Biagio’dan sonra geldiğim yoldan geri döndüm. Aşağıda kaldığım yerden devam ettim, ancak sıcak bastırmış, ben de epey yorulmuşum. Yine de devam ettim. Önce ilk bulduğum yerden nehre inip güzel bir mola verdim. Buz gibi suda serinledim. Sonra La Mola yani eski değirmene kadar yürüdüm. Bu yolun yaklaşık ortalarında kalıyor. Buradan geri döndüm. Bu günkü yürüyüş toplam 18 km.