Skip to content

Sakarya nehri, son etap (8 Mayıs 2004)

Bu etapta kesinlikle Karadeniz’e varmayı hedefliyoruz. Hatta varamazsak gece bir yerde çadırda kalıp sabah tekrar devam edeceğiz. Serkan’ın arabası ile bir haftalık tatil maksadıyla yola çıktığımızdan yanımızda ihtiyacımız olan malzeme var.

Sabah altı buçukta yola çıktık. Sapanca gölü kenarından geçerken göl kenarında enfes bir yerde durduk. Burada sabah kahvelerimizi içerek ileride bir gün Sapanca gölünde de botla bir gezi hayalleri kurduktan sonra Adapazarı’na devam ettik.

Adapazarı’nda market alışverişimizi yaptıktan sonra en son kaldığımız yere doğru arabayla devam ettik. Çok güzel manzarası olan derin gölgeli bir ağaçlıktan geçerken dayanamayıp mola verdik. Sabah erken kalktığımız için uykumuza da hâkim olamayarak bu serin gölgelikte bir müddet uyuduk.

Botu nehre indirdiğimizde saat öğleni geçmişti. Bu etapta da çok enfes manzaralar eşliğinde yol aldık. Nehir bu kesimde oldukça genişti. Akşam saatlerinde uzaktan balıkçı takalarını gördük. Derken köprü belirdi. Evet 2001 yılının eylül ayında başladığımız Sakarya nehri geçişleri nihayet Karadeniz’de son buluyordu. Karasu’ya varmıştık. Heyecan ve neşeden Karadeniz türküleri söylemeye başlamıştık. Birbirimize “reis” ve “kaptan” gibi sıfatları yakıştırarak Karasu içine girdik. Bir sürü taka ve balıkçı teknesinin arasından geçerek nehrin denize kavuştuğu yere ulaştık.

Heyecan burada bitmemeliydi. Mendirekleri bordalayıp denizde de kürek çekmeliydik. Hava kararmak üzereydi. Nehrin ağzına doğru ilerlerken akıntının burada arttığını fark edemedik. Dere akıntısı bizi bir anda açık denize doğru taşımaya başladı. Rüzgârın da etkisi ile açık denize doğru hızla ilerliyorduk. Karadeniz’in dalgaları başlamıştı bile. Bizi sallıyor, bot içine su giriyor, üşüyor ve ıslanıyorduk. Doğu kenarındaki nehrin bitişini gösteren fenere doğru kuvvetlice kürek çekmeye başladık. Ancak bot küreklerimizi büyük bir nazla dinliyordu. Biz ne kadar kuvvetli de çeksek, bot öyle bir aheste ilerliyordu ki, yarım saatlik kürek sonunda hala 200-­‐300 metrelik bir yere varamamıştık.

Sonunda bot kuvvetli kollarımıza (!) dayanamayarak bizi kıyıya attı. Kuma ayağımızı bastığımızda soğuk bastırmıştı, ıslak eşofmanlarımızla kum üzerinde sevinç gösterisi yaptıktan sonra, Serkan kocaman harflerle “Karasu” yazdı. Keyfimize diyecek yoktu doğrusu.

Botu katladıktan sonra Serkan arabayı almak üzere minibüse binerek ayrıldı. Ben deniz kenarına oturarak bir yandan ıslak çekirdekleri çıtlıyor, bir yandan çubuk krakerlerle açlığımı yatıştırmaya çalışıyordum. Uzun bekleyişte, batan güneşe bakarak ailevi meselelerimi nasıl atlatabileceğimin düşünceleri içine daldım gittim.

Hava epey karardıktan sonra, ben beklemekten sıkılarak eşyaları sırtlayıp yola doğru yürümeye başladığım anda Serkan geldi. GPS ile arabanın mevkiini markalamış olmasaydık arabayı bula­mayacakmış. Tabii bilmediğimiz bir yolda gecenin karanlığında arabayı görmek çok zor idi.

Gece önce bir çadır yeri aradık. Karasu içinde bir yer bulamamıştık. Bir yerde pizza yiyerek akşam yemeğini geçiştirdikten sonra Karasu dışına çıktık. Gelirken nehir kenarında gördüğümüz bir aile çay bahçesinin dere kenarında kuytu bir yerinde yemyeşil çimenler üzerine çadırımızı kurduk. Yatmadan önce son bir kahve içerken çay bahçesinin alkollü sahibi ile zoraki bir sohbet yaptıktan sonra derin bir uykuya dalmışız. Ancak gelirken battaniyeyi almayı unuttuğumuz ve tek bir uyku tulumumuz olduğu için sabaha kadar soğuktan titreyerek son derece rahatsız bir gece geçirdik.

Sabah kalkıp güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra derenin denize kavuştuğu delta göllerini araştırmaya koyulduk. Güzel bir göl kenarında bir aile piknik bahçesinde çay içerken eşim ile tatsız bir telefon görüşmesi yaptım. Bunun üzerine kampımızı yarıda kesmek ve eve dönmek zorunda kaldık.

Tatilimizi ikinci günde kessek bile amacımıza ulaşmış ve Sakarya nehrine nokta koymuştuk. Kabataslak bir hesaba göre, başladığımız Mekece noktasından Karadeniz’e botla 150 kilometre gibi bir mesafe kat etmiştik.

Mekece'den Karasu'ya Sakarya nehri üzerinde 150 km (5)

Mekece'den Karasu'ya Sakarya nehri üzerinde 150 km (4)

Mekece'den Karasu'ya Sakarya nehri üzerinde 150 km (3)

Mekece'den Karasu'ya Sakarya nehri üzerinde 150 km (2)

Mekece'den Karasu'ya Sakarya nehri üzerinde 150 km (1)