Skip to content

Karadeniz Gezisi

17-19 Mayıs 2014

Sadece iki kez yapmak kısmet olan geleneksel (!) Mayıs gezilerimizin ikincisini Karadeniz bölgesine yapıyoruz. Yine aynı şekilde Cumartesi sabahı teyzemlerde enfes bir kahvaltıdan sonra yola çıktık. Kıymetli eniştem, canım abim ve ben. Neşemiz yerinde…

Fatih köprüsünden geçip sahil yolunu takip etmek üzere otobandan Şile istikametine saptık. Şile enfes bir kasaba. Deniz kenarında harika bir gezinti yaptık. Şile 90 km civarında. Buradan sahil yolundan Ağva’ya devam ettik.

Yaklaşık 30 km sonra Ağva’dayız. Ağva’nın içinden geçen Göksu deresi ve dere boyunca uzanan bahçeler, minik oteller, pansiyonlar, çay bahçeleri inanılmaz güzel. Güzel bir bahçede, hemen derenin kenarında harika bir çay molası verdik.

Ağva’dan sonra elbette sahil yolunu takip ederek Kerpe’ye devam ettik. Yol 45 km kadar, ancak virajlar nedeniyle bir saatten fazla sürüyor. Kerpe’de deniz kenarındaki kayalıklar harika. Şehrin içinde sahil boyunca uzanan plajlar var. Kerpe’de de bir çay molası verip devam ediyoruz.

Sıra Karasu’da. Karasu bizim Serkan’la tam 10 sene önce önce, Mayıs 2004’de tamamladığımız Sakarya rafting maceramızın bittiği yer. Sakarya nehrinden Karasu üzerinden Karadeniz’e çıkmıştık. Kerpe’den 50 km sonra Karasu’ya vardık. Sakarya nehrinin Karadeniz’e ulaştığı yerde biraz oyalandıktan sonra Ereğli’ye devam ettik.

80 küsür km sonra Ereğli’deyiz. Ereğli’ye akşam vardık. Gece orduevinde kalacağız. Akşam Ereğli’nin enfes sahil şeridinde yürüdük. Gözlemecilerin bulunduğu yerde harika birer gözleme yedik, çaylar sohbetler, Allah’ım bu kadar mı zevk alınır muhabbetten bu güzel insanlarla?

Doğrusu Ereğli bölge komutanı da saygı duyduğum bir büyüğüm, bize çok ilgi gösterdi. Ertesi sabah, buraya rotasyon veya liman ziyareti maksadıyla görevli geldiğim zamanlar her zaman çıktığım tepelerde yürüyüşe çıktık. Askeri bölge içerisinde kalan Süleymanlar köyünden geçtik. Ereğli limanını gören enfes manzaralı bir tepede mola verdik. Abim kekik toplarken ben de video ve fotoğraf çektim. Daha sonra Kaletepe’ye çıktık. Oradan Ereğli’nin ve limanın manzarası da nefes kesici bir güzellikte.

Ereğli’den sonra Zonguldak üzerinden Bartın’a gittik. Bartın’da biraz dolaştıktan sonra Amasra’ya indik. Amasra enfes bir şehir. Deniz kenarında Karadeniz Bölge’ye ait bir misafirhane var. Orayı da ziyaret ettik. Akşam Mustafa Amca’nın Yeri isimli yerde enfes bir balık yedik.

Ertesi gün yola çıktık, yol üzerinde Bolu’ya yakın meşhur İsmail’in Yeri’nde köfte ve ballı çilekli yoğurdumuzu yedikten sonra İstanbul’a döndük. Bu geleneksel gezilerimizi bu güne kadar tekrar yapma imkanımız olmadı eniştemle beraber. Kim bilir belki yine kısmet olur.