Skip to content

Amerika'da NATO Görevi Yılları

2'inci sayfa

Evimizi tutup yerleştikten sonra ilk yaptığımız şey Tanzer’le bir kano almak oldu. Tanzer bizden önce gelenlerden çok sevdiğim, zeki, misafirperver bir sınıf arkadaşım. Eşi de dünya tatlısı bir bayan. Virginia Beach ve Chesapeake bölgeleri türlü su yolları ve küçük göllerle kaplı. Kano ile gitmeye çok uygun yerler var. Nitekim kanoyu aldıktan sonra hemen fırsatta Tanzerle, Yaşarla, Coşkunla kano turları yaptık. Lüks evlerin su kenarında olan arka bahçelerini önden görmek mümkün değil, ancak su yolları herkese açık olduğu için cennet gibi bahçeleri görme, el değmemiş ormanların içinden geçme, karadan ulaşamayacağınız alanları sudan keşfetme imkanımız oldu.

Yaptığım ilk işlerden biri de evin arka bahçesinde bir sebzelik oluşturmak oldu. Bu minik bahçemde 3 yıl boyunca, kendi yetiştirdiğim domates, biber, soğan, patlıcan, salatalık gibi türlü türlü sebzeleri yeme imkanımız oldu. Bu konuda da ilhamı veren, harika bahçesi ile Tanzer oldu yine.

Buraya gelen personel gerek denizci, gerekse hava ve kara kuvvetlerinden seçme subaylardı. Hemen hepsi ile çok güzel ilişkilerimiz oldu. İlk sene kıdemli subayımız karacı bir generaldi, Azmi Utfan Cinek. Sıcak çatışma bölgelerinde görev yapmış, tam saha adamı. Konuşmayı pek beceremezdi, ama son derece samimi, sportmen, çok sevdiğim bir büyüğüm idi. Yabancı subaylar ile de samimi ilişkiler kurduk. Son sene Türk komitesinin amiralden sonra en kıdemlisi idim. Kendi branşımda da müdürden sonra en kıdemli ben idim. Milli görevle atanmış olan subay ile yakın ve samimi ilişkiler kurduk. Branşımda da müdürün isteği ile görev dağılımını ben yapıyordum.

Evimiz iki katlı güzel bir evdi. İki araba alacak büyüklükte garajı vardı. Bu garaja Türkiye’den getirdiğim motorumu, bisikletimi ve kanoyu koyuyordum. Bir de bir sürü alet edevat edindim. Elektrik, elektronik ve marangozlukla ilgili minik ve iddiasız projelerle uğraşıyor ve evde eksik olmayan tamirat işlerini yapıyordum.

Çocukların doğması nedeniyle hanımın anne babası İtalya’dan, abisi ailesi ile Kanada’dan, benim anneciğim de Türkiye’den ziyarete geldiler. Ben 3 yıl süresinde görevli olarak bir kere Türkiye’ye, bir kere de Almanya’ya gittim. Kayınbiraderi ziyaret maksadıyla bir kere Kanada’ya gittik. Ayrıca Texas ve California eyaletlerine gezilerimiz oldu. Bu gezilerde Houston, San Francisco, Los Angeles gibi şehirlere gittik. 3 yıl kaldığım Monterey’i de ziyaret ettik. New York, Washington DC’ye de bir kaç kez gittik. Bir keresinde New York’un kuzeyine uzandık, Rhode Island ve burada Türklerin de devam ettiği kurmay kolejine gittik.

Buraya yaşadığımız, gittiğimiz, gördüğümüz yerlere ait bazı fotoğrafları ve kısa bilgileri koyuyorum.

Kuzey Turu (16-19 Haziran 2009)

16-19 Haziran 2009 arasında kuzeye bir turumuz oldu. Kuzenim Nalan Long Island’a bir yerde part time olarak çalışıyordu. Hem onu ziyaret etmek, hem de Newport’ta kolejde olan eski bir personelimi görmek için kısa bir yolculuk planladık. Önce New York’ta Nalan’la buluştuk. Sonra Long Island’da Nalan’ın kaldığı yere gittik. Dönüşte Brooklyn, Brooklyn Bridge, Bronx üzerinden Newport’a gittik. Naval Staff College’ı gezdik. Newport, Jamestown Island, adanın en güneyindeki Clarks Village ve Beavertail parkını dolaştık. 1992’de TCG Muavenet’i Sea Sparrow füzesi ile vuran, daha sonra 1994’de hizmet dışına ayrılarak bekletilen USS Saratoga uçak gemisini gördük. Newport’tan doğuya devam ettik. Rhode Island eyaletinden Massachusetts eyaletine geçtik ve en doğu ucundaki Cape Cod yarımadasının en kuzey ucuna kadar gittik. Buradan geri dönüşe başladık.

Kanada'ya gidiş (1-11 Temmuz 2009)

Kanada’da Kitchener şehrinde hanımın abisi var. 3 çocuğu ve eşi ile orada yaşıyorlar. Kızımın doğumundan sonra bizi ziyarete gelmişlerdi. Temmuz ayında karargahta işlerin yavaşlaması ve herkesin tatile çıkmasından istifade biz de onları ziyarete karar verdik ve araba ile yola düştük. Hem gidiş-dönüş esnasında yolda uğradığımız yerler, hem de Kanada’da yaptığımız geziler açısından son derece faydalı ve eğlenceli bir seyahat oldu.

Luray ve Natural Bridge Turu (24-25 Ekim 2009)

Shenandoah milli parkının kuzey tarafına yakın, Skyline Drive’ın batısında vadinin içinde Luray isminde bir şehir var. Luray ve 160 km kadar güneybatısında Natural Bridge ismindeki ilginç bir yere 2 günlük bir tur planladık. Luray’de muhteşem bir yeraltı mağarası var. Hemen yanında çok eski ve orijinal araçların sergilendiği Car and Carriage Caravan Museum kesinlikle görmeye değer. Natural Bridge, koca bir ark, altından bir zamanlar akan dere yumuşak kayayı oya oya böyle ilginç bir köprü çıkmış ortaya. Etrafı bir doğa içinde, yürüyüş ve tenezzüh mekanı olarak düzenlenmiş. 220 km daha güneybatıya devam ederek Blue Ridge Parkway’e ulaştık. Park boyunca uzanan yolda, mevsime ve güneşin durumuna muhteşem renkler içinde hayranlıkla arabanızda gidiyorsunuz.

Map

Outer Banks, North Carolina turu (2-4 Nisan 2010)

Bir hafta sonu iki aile iki karavan kiralayarak North Carolina eyaletine inmeye karar verdik. Sahil boyunca incecik dalgakıran gibi uzanan Outer Banks adalar zincirini boydan boya geçtik. Biraz daha güneye inip Croatan ormanlık alanında geceledik.

California turu, San Francisco, Monterey, Los Angeles (27 Nisan - 7 Mayıs 2010)

San Francisco’da bir karavan kiralayıp uzun bir gezi yaptık. 2.5 yıl yüksek lisans için kaldığım Monterey’e uğradık. Eski yaşadığım yerleri ve okulu hanıma gösterdim. Çok nostaljik ve güzel bir gezi oldu.

Philadelphia, Baltimore, Annapolis turu (29-31 Mayıs 2010)

Philadephia’da ABD ile Türkiye arasında Dünya kupası hazırlık maçları kapsamında bir futbol maçı oynanacaktı. Maçı seyretmek ve seyahat maksadıyla, bizim komutan general de dahil olmak üzere bir kaç Türk aile birlikte Philadelphia’ya bir gezi düzenledik. Hayatımda futbol sahasında seyrettiğim tek maç bu oldu. Kısa fakat zevkli bir geziydi.

Lancaster ve Shenandoah milli parkı (9-11 Ekim 2010)