Skip to content

Bir hafta Emilia-Romagna

5 - 9 Ağustos 2019

Bir hafta İtalya’nın kuzey Adriyatik sahillerini görelim diyerek çıktık yola. İtalya’nın 20 bölgesi var (regioni). Emilia-Romagna, İtalya’nın kuzeyine doğru bu 20 bölgeden bir tanesi. Güneyden Adriyatik kıyısındaki Cattolica şehrine girdik. Cattolica içinden Fiume Tavollo denen küçük bir nehir denize ulaşıyor. Nehrin kenarında çok hoş kafeler var. Biz de birine oturup biraz mola verdik.

Sonra Rimini’ye vardık. Rimini, bu bölgenin deniz kenarındaki en popüler şehirlerinden biri. Kilometrelerce uzanan plajları var. Ancak kumsal çok güzel olmasına rağmen hemen tamamına dalgakıran yaptıkları için su kendini temizleme imkanı bulamıyor. Oldukça sığ olduğundan dipten kalkan kum suyu bulandırıyor. Masmavi insanın içini açan bir deniz rengi göremiyorsunuz. Ben hiç beğenmedim. Bir kere denize girdim, o da çocukları yalnız bırakmamak için, bir daha da girmedim.

Rimini’de oldukça merkezi bir yerde, Viserbella mahallesinde, şirin bir otelde kaldık, Residence Cigno. Cigno, “kuğu” demek.

Rimini şehir merkezinde yer yer tarihi dokuyu görmek mümkün. Güzel bir şehir. Özellikle akşamları, sahil şeridinde yürümek çok hoş. Rimini’de yürüyerek dolaştığımız yerlerden bazıları Piazza Tre Martiri, Arco d’Augusto, Porta Montanara.

Rimini’de gezilebilecek en güzel yerlerden birisi Italia in Miniatura. Bizim İstanbul’daki Minyatürk gibi. Italia in Miniatura, 1970’de kurulmuş, içinde İtalya ve Avrupa’daki 270’den fazla meşhur yerin minyatürleri mevcut. Venedik’teki Gran Canal’da bir bot gezisi yapma imkanınız var, askıda bir trenle yukarıdan da görebilirsiniz (Monorotaia). Harika bir papağan koleksiyonu var (Pappamondo). Vecchia Segheria (Eski değirmen) ismini verdikleri, sonunda sizi ıslatan bir tekne turu yapıp, Piazza Italia denen küçük bir mahallede çocuklarla hoş vakit geçirilebilir.

San Marino, Rimini’nin 10 km kadar güneyinde kalıyor. San Marino, bağımsız bir ülke. Tamamen İtalya içinde bulunmasına rağmen tamamen bağımsız bir devlet ve dünyanın en küçük ülkelerinden biri. Sadece 61 km², nüfusu 33 binin üzerinde. Giriş çıkışta herhangi bir evrak veya pasaporta ihtiyacınız yok. Ülkenin ismi de, başkentinin ismi de aynı, San Marino. Başkent, Titan dağı üzerinde (Monte Titano). İtalyanlar bu ülkeyi “Serenissima Repubblica di San Marino” yani sakinlerden daha sâkin bir cumhuriyet, vatandaşlarını da “Sammarinesi” diye çağırıyor. San Marino’ya teleferik ile çıkıyorsunuz (Funivia). Sonra yürüyerek yukarıya kaleye çıkıyorsunuz, küçük çocukları ikna edebilirseniz elbette.

Cattolica’da güzel bir akvaryum var. Bir öğleden sonra çocuklarla ziyaret edilebilir. Aşağıdaki videoda görülebileceği gibi çok ilginç canlılarla tefekkür ufkuna dalabilirsiniz.

Rimini ile Cattolica arasında, Riccione denen yerde bir de acqua park var (Aquafan Riccione). Çok eğlenceli, hem çocuklara hem büyüklere hitap eden bir su parkı.

İtalya’nın tam ortasında, göbeğinde yer alan bölgesi Umbria. Umbria’nın başkenti Perugia. Perugia, çok güzel ve tarihi bir şehir. Tarihi şehir merkezi surlarla çevrili, 450 metre yüksekliğinde bir tepede yer alıyor. Aşağıdan buraya kat kat çıkan merdivenlerle veya yürüyen merdivenlerle çıkılabiliyor. Perugia’da 700 küsür yıl önce kurulan bir üniversite var. Rimini’den eve dönüş yolu üzerinde olduğu için Perugia’da durup biraz yürüdük. Kısa ama değerli bir ziyaret oldu.